środa, 10 września 2014

Najlepsze spoty robi się w Polsce!

Bardzo wiele osób z branży interaktywnej skrytykowało ten spot.
Wyżyliście się? Teraz pora na moją opinię.

To jedna z lepszych kampanii portalu jakie powstały w tym kraju.
Ciekawa, intrygująca, bezsprzecznie zachęcająca do pójścia dalej, zróżnicowana. Inna. Wyróżniająca się. 



Nowe logo Wirtualnej Polski
Ale trochę retrospekcji tytułem wstępu...
Doskonale pamiętam czasy tzw. brand liftingu Onet.pl. Byłem wtedy ich pracownikiem.
Portal nie postawił na ascetyczny i czysty wygląd SG - wręcz przeciwnie.
Sprawił, że był czytelny, ale wesoły i kolorowy zarazem.
Charakterystyczne roje (multum kropek) stały się integralnym elementem nowości.
Dodano slogan "pierwsze multimedium", co było nieco pompatyczne. Kropką nad i była... kropka za "Onet", gdyż zniknęła domena ".pl".
Miało to nadawać powagę sytuacji i podkreślać slogan. Rozpoczęła się też nowa era w Onecie - postawiono na produkcję video. 


Onet po zmianach z 2011 roku...
fot. WirtualneMedia.pl
BTW: Dziś zdałem sobie sprawę, że ówczesna komunikacja Onetu mogłaby z powodzeniem promować nowy interfejs zaprezentowanego 9 września Apple Watch:


Apple Watch - inteligentny zegarek od Apple. W sprzedaży od 2015.
fot. Apple.com
Wybrałem rebranding Onetu z 2011 roku, bo wg mnie jest najbardziej charakterystyczny.
Przełom następuje w 2014. W WirtualnejPolsce.pl.


Kilka lat później Wirtualna Polska stawia na coś innego. Jeszcze prostszego.
I znów krytykanci piszą - "za dużo obrazów!" - zapominając o tym, że trwa era foto-contentu. Dzisiejszy Internauta skanuje i szuka elementu zaczepnego. Zdjęcie jest ciekawsze niż suchy tekst i linki.

Świetna kampania
Jej przeciwnicy zapominają o tym, że kreacja tego typu NIE powinna podawać wszystkiego na tacy. Ona ma komunikować nowość i zachęcić do wejścia na portal.
Hasło "dzieje się w Polsce" jest bardzo trafione, bo nawiązuje bezpośrednio do WIRTUALNEJ POLSKI. To zbliżające.
Dobra kreacja nie musi się podobać każdemu... Ważne, że każdy o niej mówi:




Tak jest w przypadku spotów WP.pl - każdy o nich mówi.
Kluczem do zrozumienia najlepszych przekazów reklamowych jest konieczność ich odkrywania. Odbiorcę należy zabrać na wycieczkę, która nazywa się "wypróbuj nas, poznaj nas lepiej..."
Najgorszym co WP mogło zrobić to w całości pokazać via TV nowy layout portalu.



Tylko Facebook i Facebook...

Prawda jest taka, że intuicyjnie pragniemy już czegoś innego. Ileż można.
Współczesna odmiana heroiny - w niebieskiej oprawie - uzależniła silnie.
Dlatego kampania Wirtualnej Polski, uaktywniona w tym czasie, będzie hitem.
Tego życzę jej twórcom i gratuluję WP.pl odważnej decyzji.


Mikołaj Nowak