czwartek, 27 lutego 2014

Najsłabsi Blogerzy? Marketingowi.

Dobry tekst to:

1. Wstęp 
2. Rozwinięcie. 
3. Zakończenie. 

Najprostsza konstrukcja, którą Ci zaprogramowano. I nawet ją czasem, młody blogerze, potrafisz spieprzyć. Ale zapomnij o schematach; przejdź od razu do meritum, bo twój czytelnik nie ma czasu. 

90% tekstów-artykułów, które czytam w sieci to mierne sklejki zdań. Ich wspólny mianownik to beznadziejny wstęp i często milion pytajników. Ten tani zabieg ma skłonić czytelnika do tego, żeby odpowiedzał "tak, tak, tak!" 
Daj spokój z tym bullshitem, przejdź do sedna sprawy. Blogerze. 

W Twojej erze powiem Ci hipsterze, że w swojej manierze jesteś kiepski. Werterze. 

Dissuję cię wierszem. Nawet. 

Czytam kolejną notkę stylizowaną na artykuł i mam wrażenie, że owinąłeś gówno w papierek i próbujesz mi je wcisnąć pisząc na akord. 
Najsłabiej piszą blogerzy marketingowi, potem tzw. "modowi", a na końcu ci, nadający o wszystkim. Za to Kuchciki mają wdzięczny i pełen pasji styl. 

Zasada "choćby skał srały notka musi być" jest wrogiem twórczości. 

Reasumując - najsłabiej piszą ci, którzy powinni robić to najlepiej;
Ich blog ma stwarzać iluzję poradnika i elementarza, w których prezentują swoje Know How. Często ma ono niewiele wspólnego z rzeczywistością i przypomina polowanie ślepakami: przychodzi taki łowca do domu z pustymi rękami, ale wmawia wszystkim dookoła jak to się napocił i ile to razu "już miał na muszce, ale..." 

Ale jest na to rada - nie czytajcie shitu w sieci, oszczędzajcie umysł. 
Ponieważ czesto saunuję to zdradzę naczelną zasadę Bani Ruskiej, która z powodzeniem może być analogią tego co mam do zaznaczenia:
Gdy tylko zaczynasz zastanawiać się w saunie, czy powinieneś jeszcze zostać czy już wyjść - wyjdź. Natychmiast. 

Jeżeli masz choć cień wątpliwości czytając notkę pro-blogera - wyjdź. Natychmiast! 

Może to przestanie inspirować cię do kopiowania głupoty. 
Blogosfera dostaje po dupie przez bajerantów, którym wydaje się, że są marketingowcami, bo ktoś im wcisnął mikrofon do łapy i powiedział "nawijaj, bądź jak Jay-Z social mediów, zero kompromisów i kreuj siebie, pisz historię"

"Jedz dużo burgerów, rób im zdjęcia"

"Jeździj na konfy zgrywać błazna"

"Tańcz głupia tańcz, swoim życiem się baw" 


Mikołaj Nowak
"Karolina Korwin-Piotrowska" branży social mediów, naczelny rzep na psim ogonie blogosfery.