poniedziałek, 24 lutego 2014

Jak wygląda dzień z życia kota? [NOWE WNIOSKI!]

To absolutnie fascynujące!

W swoim domu spędzam bardzo niewiele czasu; w zasadzie jestem w nim jak gość w hotelu. Teraz mam urlop i celebrując go z książką na salonowej kanapie, co jakiś czas, przyglądam się bezszelestnemu krokowi mojej kotki. 
Dotychczas moje wyobrażenia o jej dniu codziennym były zupełnie inne!

Ponieważ nie znam jej dziennego trybu życia postanowiłem skorzystać z okazji i obserwować. Wyniki są zdumiewające - jedno z najzwinniejszych zwierząt świata, z niepohamowaną naturą, ciekawskim instynktem, spędza cały dzień właśnie tak:


I tak:


wybudzajnie jej przypomina poranną próbę otrzeźwienia dziecka po wakacjach: 


Zaświeci swoimi lazurowymi oczami, mrugnie kilkukrotnie powiekami i dalej idzie spać. I tak cały dzień!

Intrygujący fakt: kot cały dzień śpi. 

Jednak jak już wstanie to poprawia makijaż: 


I idzie spać dalej:


Niesamowite. 
A gdy przełącza się w tryb "standby" to aktywuje kojący "motor". I przez cały dzień słucham albo delikatnego odgłosu mlaskania jej języka, sympatycznego "motorka", czy uspokajającej ciszy. 

Ona wydaje się być zakłopotana moją obecnością o tej porze; zwykle podczas mojego urlopu "swój" spędzała u rodziców w towarzystwie drugiego Rosyjskiego Niebieskiego, Mozarta. 

Pierwszy raz o niej tu piszę;
Ale przecież Internet i koty to jedność. 



Mikołaj Nowak

Kotka Lenka jest bohaterką powyższej notki i nie życzy sobie kopiowania jej zdjęć bez zgody!