piątek, 15 czerwca 2012

"Mecz o wszystko" - Szczera inicjatywa, czy doskonały viral?

Chyba każdy Internauta widział już ten film:

Piłkarskie emocje w sieci, a TVP nakazało skasowanie tego filmu z sieci z uwagi na naruszenie praw autorskich.

 
Po necie - od kilkudziesięciu godzin - 'lata' świetna produkcja.
Opinie są pozytywne, głównie "ciarki przechodzą", mówi się też o tym, że zrobili to Kibice. OK. Czy znacie autora tego 'trailera'?


Scenariusz nr. 2 - teoretycznie mniej optymistyczny, negujący szczerą ideę przekazu, poprzez nadanie tonu komercyjnego:
Jeżeli to nie Kibic to, czy wg Was może to być po prostu viral, np. Tyskiego, Coca-Coli, bądź innego sponsora / marki?
Czy scenariusz EMISJI tego filmiku w TVP - już z brandingiem - przed samym meczem jest wg Was możliwy?

Moja branżowa intuicja mówi mi, że tak może się stać i w sobotę - przed samym meczem, w TVP- zobaczymy już ten filmik obrandowany. Jednak mogę się mylić, wszak to tylko spekulacje.
Zwróćcie uwagę, że na końcu filmiku pojawia się napis:
"Razem niemożliwe staje się możliwe"
tymczasem dobrze znany slogan Coli ZERO brzmi:
"Niemożliwe staje się możliwe"
Jeżeli moje przypuszczenia okażą się prawdziwe - i przed jutrzejszym meczem zobaczymy w/w spot z brandingiem - to mamy do czynienia z genialnie poprowadzonym viralem na fali Euro2012 i piłkarskich emocji.Nie muszę dodawać, że to właśnie te emocje są łakomym kąskiem dla reklamodawców.

/miko
 PS. opcjonalnie: dailimotion